Dr Anna Kienig

Prorektor ds. studenckich APwB, doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii.

Absolwentka pedagogiki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB, doktorat uzyskała na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Wieloletni nauczyciel akademicki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, kierownik Zakładu Psychologii Społecznej i Rozwoju Człowieka na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB.

W latach 2005-2012 prodziekan Wydziału Pedagogiki i Psychologii UwB ds. dydaktycznych. W latach 2017-2021 – dziekan, a następnie prorektor w Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku.

Od 2022 r.- nauczyciel akademicki w Akademii Podlaskiej w Białymstoku (dawniej Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku), Katedra Psychologii.

Prowadzi wykłady, ćwiczenia, warsztaty na studiach I i II st na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych; Opieka nad pracami licencjackimi, magisterskimi i podyplomowymi.

Brała udział w realizacji 9 projektów dydaktycznych współfinansowanych ze środków UE w ramach EFS (w tym też jako koordynator główny projektu); opracowanie materiałów metodycznych i e-learningowych dla studentów, organizacja i udział w 11 konferencjach dydaktycznych skierowanych do nauczycieli.

W 2019 r. uczestniczyła w projekcie „Liderzy w zarządzaniu uczelnią” (wizyta studyjna w Aalborg University/Dania).

Od roku 1999 prowadziła wykłady w ramach programów Socrates/Erasmus, LLP-Erasmus i Erasmus+ w wielu uczelniach w krajach UE (Finlandia, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Rumunia, Turcja) oraz na Uniwersytecie w Baltimore/USA.

Członek organizacji międzynarodowych: Society for Research in Child Development (SRCD), National Career Development Association (NCDA) i European Early Childhood Education Research Association (EECERA) – od 2000r pełni funkcję Country Coordinator.

Członek Międzynarodowego Zespołu Doradców Fundacji Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.

 

Zainteresowania naukowe dotyczą problematyki rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży (rozwój społeczno-emocjonalny, dysharmonie rozwojowe w okresie wczesnego dzieciństwa, poczucie dobrostanu (well-being) i jego uwarunkowania, tranzycje w ciągu życia oraz rezyliencja psychiczna).

Autorka ponad 60 publikacji w czasopismach i publikacjach zwartych polskich i zagranicznych, współautorka 6 monografii (w tym 2 w jęz. angielskim). Brała udział w ponad 60 konferencjach naukowych krajowych i zagranicznych