Studia podyplomowe

  • Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu– III semestry

–  adresowane do absolwentów studiów wyższych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę merytoryczną o kwalifikacje pedagogiczne, potrzebne do podjęcia pracy w szkole lub innej placówce oświatowej.

  • Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela – III semestry

– adresowane do absolwentów studiów wyższych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę merytoryczną o kwalifikacje pedagogiczne, potrzebne do podjęcia pracy w szkole lub innej placówce oświatowej.

Program kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela zgodny jest ze standardem kształcenia nauczycieli.

Podstawa prawna:

  • ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z poz.2102
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)

Cele:

Celem studiów jest uzupełnienie wiedzy merytorycznej absolwentów studiów wyższych kwalifikacjami pedagogicznymi, wymaganymi do pracy w szkole/placówce oświatowej. Studia zapewniają uzyskanie uprawnień pedagogicznych niezbędnych do pracy w szkołach i placówkach oświatowych.

  • Diagnoza i terapia pedagogiczna – III semestry

– adresowane do pedagogów szkolnych, nauczycieli i wychowawców, pracowników ośrodków edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, a także do osób, prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkołach i placówkach oświatowych, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w ośrodkach terapeutycznych oraz placówkach pieczy zastępczej.

– przygotowują do pracy w zawodzie nauczyciela terapeuty pedagogicznego w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach terapeutycznych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz wszystkich instytucjach edukacyjnych wspierających rodziców.

Uczestnikami studiów mogą być absolwenci studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) posiadający przygotowanie pedagogiczne.

Podstawa prawna:

  • ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z poz.2102
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)

Cele:

Celem studiów jest zdobycie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej i umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia diagnozy funkcjonalnej i konstruowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) i indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET); do pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą (ze szczególnym uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych, trudności w uczeniu się) oraz umiejętności potrzebnych do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.

  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – III semestry

adresowane do nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów, logopedów i innych specjalistów pracujących z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością.

– przygotowują do pracy w żłobkach/klubach dziecięcych, przedszkolach (w tym integracyjnych), poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci, ośrodkach koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych, ośrodkach wczesnej interwencji oraz niepublicznych instytucjach i organizacjach wspierających rozwój małego dziecka.

Uczestnikami studiów mogą być absolwenci studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) posiadający przygotowanie pedagogiczne.

Podstawa prawna:

  • ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z poz.2102
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)

Cele:

Głównym celem jest przygotowanie uczestników do profesjonalnej pracy z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinami; przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej w przedszkolach integracyjnych, placówkach, fundacjach i stowarzyszeniach realizujących zadania w ramach WWRD oraz poradniach psychologiczno- pedagogicznych.

  • Zarządzanie kryzysowe  i ochrona ludności – II semestry

– adresowane są do służb mundurowych;

– są propozycją dla kadry kierowniczej administracji publicznej, samorządowej, gminnej, powiatowej, województwa oraz wszystkich zainteresowanych bezpieczeństwem wewnętrznym w sytuacji zagrożenia.

Cele:

Głównym celem jest przygotowanie specjalistów do wykonywania zadań związanych z ochroną ludności, ochroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym w sektorze publicznym.

  • Psychogeriatria – II semestry  NOWOŚĆ DLA PSYCHOLOGÓW

– adresowane są do absolwentów kierunku psychologia;

– przygotowują do pracy w szpitalach i ośrodkach rehabilitacyjnych na oddziałach geriatrii.

Cele:

Głównym celem jest przygotowanie specjalistów do rozwiązywania typowych problemów zdrowotnych, psychologicznych i społecznych osób w okresie później dorosłości (zaburzenia psychiczne, najczęstsze choroby, problemy medyczne) oraz do diagnozy neuropsychologicznej, rehabilitacji i terapii osób w podeszłym wieku.

 

  • Negocjacje i mediacje sądowe – II semestry

– adresowane do absolwentów studiów wyższych (kierunków: prawo, psychologia, pedagogika, socjologia, resocjalizacja, ekonomia i zarządzanie)

Studia spełniają standardowe wymagania Ministerstwa Sprawiedliwości umożliwiające wpis na listę mediatorów sądowych po spełnieniu innych wymagań formalnych dla osób które pragną zdobyć lub rozwinąć swoje umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów przy pomocy negocjacji jak również prowadzenia konsultacji społecznych dotyczących ważnych problemów lub podejmujących kontrowersyjne decyzje (facylitacja).

Cele:

Przygotowanie słuchaczy do rozwiązywania konfliktów w charakterze  negocjatorów, mediatorów występujących w zakładach pracy w środowiskach lokalnych, rodzinnych i społecznych z zakresu prawa cywilnego, karnego, gospodarczego.

Wymagane dokumenty

Przyjmujemy kandydatów tylko z KOMPLETEM DOKUMENTÓW

Opłaty obowiązujące w roku akademickim 2024/2025

Studia podyplomowe z zakresu pedagogikiLiczba semestrówSuma
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu33600 zł
Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela34500 zł
Diagnoza i terapia pedagogiczna 34500 zł
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 34500 zł

Studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznegoLiczba semestrówSuma
Zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności24000 zł

Studia podyplomowe z zakresu psychologiiLiczba semestrówSuma
Psychogeriatria24000 zł
Negocjacje i mediacje sądowe24000 zł