Studia podyplomowe
- Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu– III semestry
– adresowane do absolwentów studiów wyższych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę merytoryczną o kwalifikacje pedagogiczne, potrzebne do podjęcia pracy w szkole lub innej placówce oświatowej.
- Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela – III semestry
– adresowane do absolwentów studiów wyższych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę merytoryczną o kwalifikacje pedagogiczne, potrzebne do podjęcia pracy w szkole lub innej placówce oświatowej.
Program kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela zgodny jest ze standardem kształcenia nauczycieli.
Podstawa prawna:
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z poz.2102
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)
Cele:
Celem studiów jest uzupełnienie wiedzy merytorycznej absolwentów studiów wyższych kwalifikacjami pedagogicznymi, wymaganymi do pracy w szkole/placówce oświatowej. Studia zapewniają uzyskanie uprawnień pedagogicznych niezbędnych do pracy w szkołach i placówkach oświatowych.
- Diagnoza i terapia pedagogiczna – III semestry
– adresowane do pedagogów szkolnych, nauczycieli i wychowawców, pracowników ośrodków edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, a także do osób, prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkołach i placówkach oświatowych, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w ośrodkach terapeutycznych oraz placówkach pieczy zastępczej.
– przygotowują do pracy w zawodzie nauczyciela terapeuty pedagogicznego w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach terapeutycznych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz wszystkich instytucjach edukacyjnych wspierających rodziców.
Uczestnikami studiów mogą być absolwenci studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) posiadający przygotowanie pedagogiczne.
Podstawa prawna:
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z poz.2102
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)
Cele:
Celem studiów jest zdobycie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej i umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia diagnozy funkcjonalnej i konstruowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) i indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET); do pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą (ze szczególnym uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych, trudności w uczeniu się) oraz umiejętności potrzebnych do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – III semestry
– adresowane do nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów, logopedów i innych specjalistów pracujących z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością.
– przygotowują do pracy w żłobkach/klubach dziecięcych, przedszkolach (w tym integracyjnych), poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci, ośrodkach koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych, ośrodkach wczesnej interwencji oraz niepublicznych instytucjach i organizacjach wspierających rozwój małego dziecka.
Uczestnikami studiów mogą być absolwenci studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) posiadający przygotowanie pedagogiczne.
Podstawa prawna:
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z poz.2102
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.)
Cele:
Głównym celem jest przygotowanie uczestników do profesjonalnej pracy z małymi dziećmi z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinami; przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej w przedszkolach integracyjnych, placówkach, fundacjach i stowarzyszeniach realizujących zadania w ramach WWRD oraz poradniach psychologiczno- pedagogicznych.
- Zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności – II semestry
– adresowane są do służb mundurowych;
– są propozycją dla kadry kierowniczej administracji publicznej, samorządowej, gminnej, powiatowej, województwa oraz wszystkich zainteresowanych bezpieczeństwem wewnętrznym w sytuacji zagrożenia.
Cele:
Głównym celem jest przygotowanie specjalistów do wykonywania zadań związanych z ochroną ludności, ochroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym w sektorze publicznym.
- Psychogeriatria – II semestry NOWOŚĆ DLA PSYCHOLOGÓW
– adresowane są do absolwentów kierunku psychologia;
– przygotowują do pracy w szpitalach i ośrodkach rehabilitacyjnych na oddziałach geriatrii.
Cele:
Głównym celem jest przygotowanie specjalistów do rozwiązywania typowych problemów zdrowotnych, psychologicznych i społecznych osób w okresie później dorosłości (zaburzenia psychiczne, najczęstsze choroby, problemy medyczne) oraz do diagnozy neuropsychologicznej, rehabilitacji i terapii osób w podeszłym wieku.
- Negocjacje i mediacje sądowe – II semestry
– adresowane do absolwentów studiów wyższych (kierunków: prawo, psychologia, pedagogika, socjologia, resocjalizacja, ekonomia i zarządzanie)
Studia spełniają standardowe wymagania Ministerstwa Sprawiedliwości umożliwiające wpis na listę mediatorów sądowych po spełnieniu innych wymagań formalnych dla osób które pragną zdobyć lub rozwinąć swoje umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów przy pomocy negocjacji jak również prowadzenia konsultacji społecznych dotyczących ważnych problemów lub podejmujących kontrowersyjne decyzje (facylitacja).
Cele:
Przygotowanie słuchaczy do rozwiązywania konfliktów w charakterze negocjatorów, mediatorów występujących w zakładach pracy w środowiskach lokalnych, rodzinnych i społecznych z zakresu prawa cywilnego, karnego, gospodarczego.
Wymagane dokumenty
- Podanie (wydrukowane dwustronnie; drukowane litery) (PDF,261KB)
- Kserokopia dyplomu studiów licencjackich lub magisterskich (część A i B – suplementu) – oryginał do wglądu
- 1 fotografia legitymacyjna
- Wydruk potwierdzenia wpłaty na konto Uczelni wpisowego w wysokości 200 zł
Przyjmujemy kandydatów tylko z KOMPLETEM DOKUMENTÓW
Opłaty obowiązujące w roku akademickim 2024/2025
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki | Liczba semestrów | Suma |
---|---|---|
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | 3 | 3600 zł |
Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela | 3 | 4500 zł |
Diagnoza i terapia pedagogiczna | 3 | 4500 zł |
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka | 3 | 4500 zł |
Studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego | Liczba semestrów | Suma |
---|---|---|
Zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności | 2 | 4000 zł |
Studia podyplomowe z zakresu psychologii | Liczba semestrów | Suma |
---|---|---|
Psychogeriatria | 2 | 4000 zł |
Negocjacje i mediacje sądowe | 2 | 4000 zł |